Edukacja statystyczna w naszej szkole

W roku szkolnym 2020/ 2021 nasza szkoła bardzo aktywnie uczestniczyła w działaniach podejmowanych przez Główny Urząd Statystyczny w Warszawie na rzecz edukacji statystycznej.

 

W roku szkolnym 2020/ 2021 nasza szkoła bardzo aktywnie uczestniczyła w działaniach podejmowanych przez Główny Urząd Statystyczny w Warszawie na rzecz edukacji statystycznej. Należą do nich:

  • lekcja statystyki upowszechniająca Powszechny Spis Rolny 2020. Klasa 6a wzięła udział w zajęciach online poprowadzonych według scenariusza, który zdobył III miejsce w ogólnopolskim konkursie „Statystycznie, najlepszy scenariusz”. Autorem scenariusza jest p. Katarzyna Kobylińska, nauczyciel naszej szkoły;
  • spotkanie online promujące Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021, które poprowadził pracownik Centrum Informacji Statystycznej w Radomiu. Uczniowie klas szóstych, siódmych i ósmych dowiedzieli się o celach i zadaniach spisu oraz sposobach przeprowadzenia działań spisowych wśród obywateli. Na zakończenie uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy o NSP grając w Kahoot. Pięcioro zwycięzców (uczniowie klas siódmych) otrzymało atrakcyjne nagrody;
  • lekcje okolicznościowe dla klas siódmych związane z obchodami Dnia Statystyki Europejskiej (październik 2020 r.) oraz Dnia Statystyki Polskiej (marzec 2021 r.) poprowadzone przez specjalistów z Mazowieckiego Ośrodka Badań Regionalnych Urzędu Statystycznego w Warszawie. Spotkania odbyły się zdalnie, tematyka dotyczyła ciekawej historii polskiej statystyki oraz źródeł informacji statystycznej dotyczących Unii Europejskiej;
  • informacyjne spotkanie online „Rynek pracy w województwie mazowieckim – podstawowe dane statystyczne” dla uczniów klas ósmych w ramach akcji „Zrozumieć statystykę”. Zajęcia poprowadzone przez pracownika Centrum Informacji Statystycznej w Radomiu poświęcone były omówieniu obecnych nadwyżek i deficytów wykonywanych zawodów na mazowieckim rynku pracy oraz prognoz na najbliższe lata.

Podejmowanie działań przez szkołę na rzecz rozumienia statystyki wspiera kształcenie kompetencji kluczowych potrzebnych każdemu uczniowi i absolwentowi. Dlatego liczymy na kontynuację współpracy w kolejnym roku szkolnym.

 

Autor: Katarzyna Kobylińska

Przejdź do treści