Relacja z pobytu uczniów w Murzasichle

Relacje z pobytu w Murzasichle. Dzień po dniu.

Poniedziałek

Nasz dzień zaczął się od śniadania. Po zjedzeniu posiłku pojechaliśmy na stok. Rozpoczęliśmy zajęcia z instruktorem około 10.00. Po krótkiej rozgrzewce podzieliliśmy się na dwie grupy: początkującą i zaawansowaną. Osoby, które umiały już jeździć na nartach, udały się na większy stok. W tym samym czasie druga grupa uczyła się jeździć pługiem. Po pierwszych godzinach większość znała już podstawy jazdy na nartach. Pomimo wielu nieudanych prób nikt nie zrezygnował z jazdy. Po pięciu godzinach męczącej nauki wróciliśmy do hotelu, gdzie czekał na nas ciepły posiłek. Ostatnią atrakcją tego dnia był kulig z pochodniami oraz ognisko i pieczenie kiełbasek. Był to bardzo męczący dzień, ale wszyscy wrócili zadowoleni.

Autor: Zofia Turek, Julia Stachowicz, Łucja Figarska

Wtorek

Wspólny poranny posiłek rozpoczął kolejny, długi dzień. Musieliśmy się najeść, by mieć siłę na kolejne godziny. O 10.00 wyruszyliśmy do Zakopanego. Na początku odwiedziliśmy zabytkowy kościół Matki Bożej Częstochowskiej przy ulicy Kościeliskiej zwany często „starym kościółkiem”. Później odbyliśmy spacer po Cmentarzu Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Następnie dotarliśmy na Krupówki, gdzie mieliśmy czas na zakup pamiątek, po czym wróciliśmy do hotelu, by przebrać się w stroje narciarskie. Kolejne godziny upłynęły nam na stoku. Do pensjonatu wróciliśmy wieczorem, gdzie czekała już na nas obiadokolacja.

Autor: Zofia Nalberska

Środa

Po śniadaniu wybraliśmy się do Izby Regionalnej na prelekcję, podczas której poznaliśmy historię Murzasichle. Prowadzący w humorystyczny sposób przybliżył nam tradycje i zwyczaje regionu. Zaprezentował instrumenty ludowe oraz góralskie przyśpiewki. Opowiedział historie znanych osób: Tytusa Chałubińskiego, Jana Kasprowicza, Ignacego Witkiewicza. Spotkanie zakończyło się pamiątkowym zdjęciem. Około 13.00 udaliśmy się na stok. Osoby, które zaczęły swoją przygodę z nartami, doskonaliły swoją jazdę pod czujnym okiem instruktorów. Po paru godzinach wróciliśmy do ośrodka, gdzie mieliśmy okazję uczestniczyć w zajęciach taktyczno-obronnych prowadzonych przez zaprzyjaźnionego nauczyciela z XI LO w Radomiu. Był to bardzo miło spędzony czas.

Autor: Julia Stachowicz, Zofia Turek, Zosia Nalberska, Łucja Figarska

Czwartek

Dzisiejszy dzień był inny niż wszystkie. Aby zdążyć na spacer po Tatrzańskim Parku Narodowym musieliśmy wstać wcześniej. Po sytym śniadaniu udaliśmy się na spotkanie z panią przewodnik, która przypomniała nam zasady obowiązujące na szlakach. Podczas wędrówki na Rusinową Polanę podziwialiśmy niesamowite widoki Tatr, które uwieczniliśmy na pamiątkowych zdjęciach.

Pomimo męczącej drogi wszystkim dopisywał humor. Wróciliśmy do pensjonatu, gdzie zjedliśmy ciepły posiłek, po czym pojechaliśmy na narty. Po krótkiej rozgrzewce wszyscy ruszyliśmy na stok w celu doskonalenia techniki jazdy.

Po obiadokolacji uczestniczyliśmy w pokazie musztry. Na zakończenie dnia chętni mogli wziąć udział w zajęciach zumby. Kolejny intensywny dzień za nami.

Autor: Julia Stachowicz, Łucja Figarska, Zofia Turek, Zosia Nalberska

Piątek

Kolejny dzień naszego wyjazdu rozpoczął się pysznym śniadaniem. Około godziny 10.00 udaliśmy się na stok, gdzie doskonaliliśmy jazdę na nartach. Po kilku godzinach oddaliśmy sprzęt narciarski i wróciliśmy do ośrodka. Przed obiadokolacją niektórzy z nas rozpoczęli pakowanie. Po posiłku udaliśmy się na termy w Chochołowie. Na miejscu omówiliśmy z ratownikiem zasady bezpieczeństwa. Następnie dobraliśmy się w grupki i rozeszliśmy. Po kilku godzinach musieliśmy zakończyć naszą zabawę i wrócić do hotelu, gdzie czekała na nas już pizza. Nasz dzień zakończyliśmy około 23.00. Pomimo późnej pory i zmęczenia wszyscy mogli stwierdzić, że miło spędzili ten czas.