Stawonogi, czyli najliczniejsza grupa organizmów na Ziemi, były tematami lekcji biologii w klasach szóstych przez ostatnie tygodnie. Na lekcji powtórzeniowej klasa 6a i 6b miały okazję przyjrzeć im się dokładniej i to dosłownie. Wiele wspaniałych okazów zasuszonych skorupiaków, owadów i pajęczaków trafiło na stoliki mikroskopów, by zaprezentować się uczniom w całej okazałości.
W zajęciach jako asystentka uczestniczyłam JA, czyli Aleksandra Głogowska, uczennica kl. 8a. Pod opieką p. Renaty Jesionek realizuję projekt edukacyjny w ramach projektu „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka” pt. MAGICZNY POKAZ A MOŻE REAKCJA CHEMICZNA? Udział w zajęciach mikroskopowania to jeden z punktów realizacji mojego Indywidualnego Programu Edukacyjnego Ucznia. Umiejętność pracy z mikroskopem będę mogła wykorzystać podczas oglądania struktury niektórych substancji chemicznych.
Komar, mucha, motyl, pszczoła, osa, turkuć podjadek, pasikonik wywoływały we wszystkich uczniach niesamowite emocje. To, co gołym okiem nie jest na co dzień widoczne, pod mikroskopem wyglądało bardzo okazale. Świetnie prezentowały się zarówno głowa, tułów, odwłok, jak i odnóża i czułki. Duże powiększenie pod mikroskopem powodowało, że niektórzy reagowali bardzo żywiołowo, a nawet ze strachem.
Lekcja z wykorzystaniem mikroskopów była wyjątkowo ciekawa, a uczniowie „rywalizowali” o dostęp do mikroskopu. Myślę, że wszyscy, podobnie jak ja, wynieśli z niej dużą dawkę praktycznej wiedzy.
Bardzo dziękuję pani Agnieszce Majdzie-Staniszewskiej za możliwość udziału w tych zajęciach.
Autor: Aleksandra Głogowska kl. 8a